For alle du er glad i
Vi er her for hver enkelt kunde og pasient – i de store øyeblikkene og i de vanskelige. Fysisk og digitalt.
13.11.2019
Chat-konsultasjoner gjør det mulig for deg å møte oss der du er. Du bruker din bank-ID og logger inn på pc, mobil eller nettbrett via volvat.no/chat.
Konsultasjonen er lagt opp slik at du etter innlogging blir bedt om å svare på spørsmål om dine symptomer. Etter å ha lest gjennom svarene tar legen kontakt (som regel innen et kvarter).
Når legen tar kontakt, vil du få en medisinsk vurdering, råd og eventuell resept. Ved behov for å ta prøver, oppfølgingstime eller andre fysiske undersøkelser kan chatten holdes åpen, eller legen hjelper deg med å bestille time ved et av våre sentre.
– Chatten skal være et lavterskeltilbud for å få nødvendig legehjelp. Ved bruk av digital kommunikasjon med pasientene kan vi vurdere ulike tilstander av lavere alvorlighetsgrad. Ved akutte problemstillinger oppfordrer vi til å ringe 113 eller dra direkte til legevakt, sier allmennlege og medisinsk ansvarlig ved Volvat Majorstuen, Lillan Dyvik Ellingsen.
"På chatten kan du få hjelp med tilstander som akne, hudutslett, sårskader og infeksjoner, ukompliserte helsetilstander, svar på spørsmål om underlivsplager, råd om reisesyke og lignende. Det er også mulig å fornye resepter via chat."
Se alle plager vi behandler via Volvat Chat
Allmennlegene Lillan Ellingsen, Amilton Fernandes og Audun Finstad er noen av Volvats leger som er tilgjengelige via chat. Amilton sier at det er morsomt å jobbe med chatten:
- Pasientene kommer i kontakt med meg på en lett måte, og de får hjelp kjapt og enkelt.
Også Lillan opplever chatten som et verdifullt tilbud til pasienter:
– Vi ser en stor pågang av pasienter via Volvat Chat. Dette er fordi vi leverer en bra tjeneste ut mot våre pasienter. Vi har siden starten jobbet systematisk med kvalitet, for å sikre at dette digitale tilbudet er bra for våre pasienter.
"De fleste er veldig fornøyde og takknemlige med hjelpen de kan få. Ved at alle legene jobber på et Volvat-senter, kan vi ved behov for eksempel henvise dem til en fysisk undersøkelse eller til laboratoriet. Dette er en sikkerhet både for pasienten og legene".
Av de mange tusen våre leger så langt har hjulpet over chat i 2019, er litt over halvparten kvinner, og gjennomsnittsalderen er rett under 40 år.
På spørsmål om opplevd behandling, svarer hele 94 % at de ville anbefalt tjenesten til andre. Noe som gjør at stadig flere velger Volvat, både fysisk og på nett.
Se åpningstider, pris og behandlingstilbud på chat-konsultasjon
Vi er her for hver enkelt kunde og pasient – i de store øyeblikkene og i de vanskelige. Fysisk og digitalt.
Hvert år. Vi har kunnskapen, kapasiteten og bredden som skal til for å være nær i alle livets faser – fra det første steget til det siste.
Vi har behandlet pasienter i over 35 år, og er et av landets største private sykehus. Du kan være trygg på at vi er her når du trenger oss.